2007-09-13

Snart dags igen..


.. att kliva ut i den osäkerhet och fattigdom som arbetslöshet innebär. Den sista september upphör min anställning på Piteå Kommun. Kanske får jag förlängt en vecka, så att jag uppfyller a-kassans arbetsvillkor. Annars har jag kvar 2/3 av min period som jag fick på studerandevillkoret i vintras.

Tumskruvarna dras åt. Kanske blir förslaget om att ungdomar ska tvingas sitta 30 timmar på Arbetsförmedlingen klubbat inom kort.. Det löser ju inte själva bristen på arbeten här i Piteå. Kommunen skär ner, trots att det faktiskt finns pengar. Få företag verkar nyanställa.

Ska man förresten tvingas söka ett jobb där arbetsgivaren specifikt eftersöker en som "brinner för försäljning och marknadsföring". Jag menar, för min del skulle det inte bara vara att "brodera lite" i ansökningen, utan att blåljuga.





Sommarblommor i Badhusparken


Inga kommentarer: