2007-11-23

Jag är en Idol-soffliggare, och tji fick jag

Jag ser oftast Idol, men röstar aldrig. Jag har starka åsikter om idolerna, men ids fan inte rösta.
Amanda kanske sjunger lite falskt och kör sin hesa grej lite väl hårt, men övervägande är hennes röst speciell och grym! Passar bra till låtar som I'm just a girl som hon körde ikväll.

Marie har den renaste rösten och klarar alla teman, fan till och med grymling låten Weak. Bert jävla Karlsson borde för övrigt få rejält med stryk för sitt uttalande om att hon är överviktig. Han är det vidrigaste aset som slymat ner svensk musikindustri. Fet är han, om någon.

Och den där Andreas. Smörpaketet. Poweballadgrabben. Dansbandskungen. Bra röst, visst. Noll utstrålning, och rör sig som ett kylskåp. Han sitter säkert?! WTF?! Pinsamt, Sverige!

Daniel är, som wackot Kirsti säger, ett energiknippe! Kör sin egen stil, även om Sting inte rockar i ett enda ben så rockar Daniel skiten ur hans låtar. En underhållare. Men, no more Idol för honom. Sorgligt.

Jag ser fram emot att höra hans egen musik. Hade han vunnit hade det väl inte varit möjligt, bunden till ett kontrakt med skitmusik. Så det får man väl trösta sig med egenligen. Just den sortens musik hoppas jag egentligen bara att Andreas får sjunga, de andra har för mycket karaktär.

Aja, slut på Idol-mupp-utbrottet. Kanske borde rösta nästa gång, eller sluta bry mig :)

1 kommentar:

Anonym sa...

men Amanda Jensen e ju bara för BÄST!!! dessutom har hon ju STIL, tjejen. De rosa flamingo örhängena och de stora gröna plate earrings hon haft på sig kommer från ett superkul smyckesmärke som heter MI LAJKI. Hittade deras hemsida med webbshop på www.milajki.com
mkt rock n roll, humor och lyx! örhängena kostar 499 SEK.
Puzz!!!