2006-02-27

Idol-Sebastian - en simpel mansgris?

Jag störde mig på honom genom hela Idoltävlingen. Jag vet inte varför. Kanske för att han verkade slemmig och allt annat än orginell. Men nu har jag fått en anledning lika god som någon. Hans första singel. "Do what you're told" är en låt om en tjej som uppenbarligen tar för mycket plats. Strofer som "You're out of controll - baby please, do what you're told" och "I'm the man - give me controll" tillsammand med en musikvideo där han skriker en tyst tjej i ansiktet talar sitt tydliga språk om vilken kvinnosyn killen har..

2 kommentarer:

Anna Herdy sa...

ÅH! Äntligen! Nån som förstår vad jag menar. Jag har verkligen tänkt på samma sak! Jävla knäpp låt alltså. Jag tyckte iofs. att sebastian var ganska charmig och så i början, men så är dom mansgrisarna!

M Hazard sa...

Jädrans vilket språk och vilken kvinnosyn hos Idol-deltragaren och kanske främst låtskrivaren.