2007-01-23

Ung Vänster Piteå på G


På onsdag 18:00 har Ung Vänster Piteå sitt första medlemsmöte på evigheter, känns det som. Det är jätteroligt och det kommer att komma både helt nya medlemmar och medlemmar som inte har varit aktiva på ett tag. Så nu drar vi igång och 2007 kommer att bli året när vi återigen blir den grymmaste klubben och återintar tronen som banderollmålar-klubben #1.

Förutom det ska vi kicka regeringsröv i fyra år och ladda för en valrörelse som ska skicka alla borgarglin som hoppades på en plats i maktcentrum tillbaka till sina reservat i Täby, Vaxholm och var-dom-nu-kommer-till. Det gäller även borgarglin från Svartudden och därikring i Piteå.

Okej, jag tappade tråden lite här - fastnade i en framtidsvision. Men det är vad Piteåklubben kommer att vara med och fixa. Jag lovar. I år ska vi börja med att driva Riv muren - befria Palestina-kampanjen och sen en välbehövlig antirasism-kampanj.

5 kommentarer:

Ali Esbati sa...

Vansinnigt fin fana!

Jenny Grannas sa...

Jag vet, vi är Ung Vänsters okrönta banderoll-drottningar! ;)

YourGorgeous sa...

Hejsan :) Det här kanske är vansinnigt dum fråga, men ajg tänkte bara fråga hur man går med i Ung Vänster piteå? :) Hur vet man vilka tider det är osv.? Tänkte börja engarera mig :)

Jenny Grannas sa...

yourgorgeous: Så glad jag blir! Jag hoppas du läser här igen, du lämnade ingen mail eller så.
Gå in på http://www.ungvanster.se/template/medlem/?pageID=164
och fyll i uppgifterna. Vi bjuder på medlemsavgiften första året. Sen kommer dina uppgifter att komma till oss i styrelsen och då får du alla utskick, blir kallad till möten och blir uppringd när det händer saker!

Anonym sa...

En gång i tiden tänkte jag gå med i Ung Vänster. Men som tur var så han jag inse att ni är för extrema för min del.
Våld och odemokratiska handlingar för att få fram sina budskap? Nej tack.